Kirjoittaja Aihe: Remin Radiomuistoja, Osa 1  (Luettu 675 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Remi Kokko

• Mediamonitorin tiimi
  • Sukupuoli: Mies
Remin Radiomuistoja, Osa 1
« : 13.06.2009 - 15:58 »
Ajattelin kirjoittaa jonkun verran omista radiomuistoistani vuosien varrelta.
Radion kuuntelu on ollut harrastuksena jo kauan ja monia muistoja, hauskojakin, mahtuu mukaan.

Ensiksi ajattelin kertoa erään hauskan muiston joka liittyy Hämeenlinnan paikallisradioon Radio Janne.
Oli vuosi 1998 ja aprillipäivä.
Jossain vaiheessa laitoin Radio Jannen taajuuden 101,7 päälle ja sieltä tuli Hiski Salomaan Lännen lokari.
Itse asiassa mietin jopa että olisi ollut kiva saada se nauhalle.
Siihen tuli mahdollisuus aika pian sillä seuraava kappale tuon jälkeen oli Hiski Salomaan Lännen lokari.
Kyllä siinä ihmettelin suuresti että mitä tämä nyt oikein on.
Jatkoin aseman kuuntelua ja myöhemmin selvisi että kyse oli aprillipilasta. Radio Janne soitti siis yhden vuorokauden ajan ainoastaan Lännen lokaria.

Samalla asema uusi hieman tekniikkaa jota tuo tehosoitto toki auttoi.
Myöhemmin he ottivat puheluita lähetykseen. Se oliko puhelut lavastettuja, ei minulle selvinnyt.
Joku kuuntelija toivoi Hiski Salomaalta Tiskarin Polkkaa, joku toinen taas Lännen lokaria.
Yksi mieskuuntelija oli vihainen pilan vuoksi, ja sanoi että hänen koiransa oli ollut yksin kotona ja radio oli jäänyt päälle ja kun tuota oli jatkunut niin koira oli repinyt sohvan ja jotain muutakin. Hieman kävi mielessä että olisiko tuokin osa aprillipilaa.

Seuraavana aamuna olin heti klo 6 kuuntelemassa Radio Jannea. Vielä hetki aiemmin Hiski Salomaa oli ollut eetterissä mutta lopulta musiikki vaihtui muuksi. Asema oli samantien uudistanut hieman musiikkiformaattiansa ja ohjelmakaaviota.
Aamulähetys alkoi ja sen juonsivat Jyrki "Jysky" Aaltio ja Sana Mäkipää. (Nykyään hänen nimensä on Sana Mustonen).
Melko alussa lähetystä Jysky sanoi että "niinkuin huomaatte soitamme monipuolista musiikkia, kotimaista ja ulkomaista, ja Hiski Salomaa on soittolistalta pois".
Sana Mäkipää totesi siihen:"Minä luulin että hän on nousussa", johon Jysky vaan "ei, kyllä se on pois jo".

Myöhemmin Radio Plus Jannen aikana lähetin palautetta Plus Jannesta joka ei ollut positiivista. Siinä kerroin myös tuon muistoni He kiittivät palautteesta ja siitä että minulla on mukaavia muistoja asemasta. Palautteeni voittii kuukauden palaute- arvonnan jonka johdosta sain levypalkinnon. Ja vaikka silloinen musiikkityyli ei miellyttänyt niin paljon kuin Jannen musiikki enne Plus- ketjua niin tottakai tuo jäi mieleeni positiivisena muistona.

Radiota kannattaa siis aina kuunnella. Ikinä ei tiedä mitä joku asema keksii.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2009 - 04:41 kirjoittanut Remi Kokko »