Kirjoittaja Aihe: Tiedotustoiminta  (Luettu 3161 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tero Toivonen

• Yleisvalvoja
  • Sukupuoli: Mies
Tiedotustoiminta
« : 28.09.2009 - 22:52 »
Tässä Turku-osiossa on varmaan hyvä jatkossa avata aina uusi viestiketju nimenomaan uusille, ennen käsittelemättömille aiheille. Osion eka ketju alkaa jo olla aika pitkä, mutta saa sitäkin toki jatkaa. :)

Meillä on tämän Purkin lisäksi siis Radiomaailma hyvänä tiedotuskanavana. Puskaradiota suosittelen myös. Se on tehokas, eikä ole riippuvainen Es-keleistä. :D

Poissa Matti Ponkamo/MOP/OH1GPU

• Tulokas
  • *
Kysymys TurPalaisille
« Vastaus #1 : 05.10.2009 - 10:00 »
Sopisiko paikaillisille dixareille käydä tutustumassa Laivaston Amatöörien (OH1AJ) kerholle tiistaina 13.10. vaiko 20.10. klo 1800 SA tänä kuluvana vuonna 2009?
Paikalle mahtuu arviolta noin 10 vierailijaa. Tutustutaan kerhon laitteisiin ja toimintaan sekä tietysti porukkaan - unohtamatta tietysti nokkakusoilua omassa piirissä.
Mm. paikkaa tuntemattomille tulee lisää infoa sijainnista, sovitaan kyydeistä yms.
73 de MOP 

Poissa Tero Toivonen

• Yleisvalvoja
Vs: Tiedotustoiminta
« Vastaus #2 : 07.10.2009 - 18:17 »
Mulle sopii 13.10. Sen sijaan 20.10. ja siitä joka toinen tiistai ovat poissa laskuista. Odotellaan myös muiden kommentteja tänne tai sähköpostiin..

• Tulokas
  • *
Vs: TurPa-DX - the Next Generation
« Vastaus #3 : 08.10.2009 - 10:09 »
Nyt näyttäisi siltä, että tiistai 20.10. sopisi ehkä parhaiten itselleni (ja JMV:lle) - sorry vaan TET  :-[, voimmehan tuolla käydä toistekin. Ilmoittautuminen minulle olisi erittäin suotavaa, kiitos.

En saa jostain syystä karttalinkkiä tähän tehtyä (#&%*¤$ nettiselaimet takkuavat!), mutta löytynee (jatkossa) netin karttapalveluista: Puosuntie 2, Pansion Laivastoasemalla.
Paikka tunnetaan Vellinkellonmäkenä.

Ajo-ohje:
Suosittelen tulemaan pitkin Metallikatua (alkaa pansiolaiselta liikekeskukselta,
risteyksen tuntumassa iso osuuskaupan myymälä).

Kadun toista päätä lähestyttäessä näkyy suoraan edessä antennimasto (Yagi-Uda),
jonka juurelle suunnistetaan kiertäen "vastapäivään" pitäen tuota Vellikellonmäkeä vasemmalla puolella koko ajan:

Metallikadun mutkasta käännytään loivasti oikealle kohti liikennemerkkiä, jossa kielletään ajo sotilasalueelle ja
merkin jälkeen vasemmalle ylös mäkeen asfaltoidulle parkkipaikalle, josta ylämäkeen on piha ja Laivaston Amatöörien mökki
(se isompi "oikean/etelänpuoleinen" mummonmökin näköinen, johon antennien syöttökaapelit johtavat).

Jos mökin pihalla on tilaa, sinne voi jättää autonsa, ei kuitenkaan ajotielle.

Yritän olla ajoissa 20.10. kello 18 aikoihin noilla tienoilla opastamassa.
Kyydeistä sovittaneen vaikka sähköpostitse, oma eemeli-osoitteeni löytyy sdxl.org:n hakemistosta.
Älä aja kasarmialueelle!  Korostan, että sotilasalueelle ylipäätään on radioharrastajille lupa tulla vain tiistaisin klo 1730-2100 SA.
73 de MOP, OH1GPU

Poissa Tero Toivonen

• Yleisvalvoja
« Vastaus #4 : 08.10.2009 - 16:06 »
Jees, ei mitään paniikkia. Ehdin sinne sitten toisen kerran. :)

Poissa IRA

• Tulokas
  • *
« Vastaus #5 : 09.10.2009 - 17:19 »
Mulle pitäisi 20.10 sopia, voisin ottaa läppärin mukaan ja pari idiä kuunneltavaksi. Paikka on tuttu olen siellä pari kertaa ollutkin. Voin myös lyydittää sinne jos jollakukulla ei ole kyytiä.

73´s IRA

Poissa Tero Toivonen

• Yleisvalvoja
« Vastaus #6 : 22.10.2009 - 21:42 »
Millaiselta paikka vaikutti?

• Tulokas
  • *
Vs: Miltä Laivaston Amatöörien paikka vaikutti?
« Vastaus #7 : 23.10.2009 - 10:01 »
Olen tietty vähän jäävi kertomaan, kun olen ollut jäsenenä tuolla jo muutaman vuoden. Vastatkoon joku toinenkin mielipiteillään.
Paikkahan on ihanteellinen radiotoiminnan kannalta, pienellä mäennyppylällä, korkeat mastot. Rakennus on vanha (1800-luvulta), mutta kunnossa. Antenneja ja laitteita piisaisi dx-kuunteluhommiinkin, kun vaan osais käyttää... Tuli tarkistettua, muuten, että kuka luki klo 18 (SA) uutiset ZOOM-FM:llä. Kiitos niistä.
Porukka on todella mukavaa, leppoisaa ja joviaalia - ns. ham spirit on korkealla. Aika moni hamssi kuuntelee FS-asemia ja usea on aloittanut harrasteensa dx-kuuntelulla.
Sovittiin, että kyläillään toistekin.
Lisää aiheesta mahdollisesti RM-lehdessä.
73 de MOP

Poissa Tero Toivonen

• Yleisvalvoja
« Vastaus #8 : 23.10.2009 - 17:46 »
Hyvä homma! Katsellaan tilanteen kehittymistä.

Jos sä pystyt tosittamaan ohjelmakohtia, niin meikäläinen voi aseman henkilökunnan edustajana lähettää sulle QSL:n. ;)

• Tulokas
  • *
Vs: QSL ZOOM-FM:ltä
« Vastaus #9 : 26.10.2009 - 09:40 »
Heh, en kerää vastauksia radioasemilta, joten jätän nuo ohjelmakohdat kirjoittamatta - kiitos kuitenkin tarjouksesta. Itselleni riittää, kun saan ohjelman lomasta tunnisteen (esim. RDS:n mukaisen), josta voin saada varmistuksen. Muutama vuosi sitten oli eri palstoilla keskustelua Herra Kaunisparran (nimi muutettu) horjumattoman moraalittomasta QSL-kaipuusta. Itse olen itselleni rehellinen, se riittää minulle.
Kuuntelen kyllä usein ZOOMIA autossa, varsinkin kun olen kyllästynyt valtavirran musiikkiin ja olen tykästynyt tuohon aseman tyyliin.
73 de MOP

Poissa Tero Toivonen

• Yleisvalvoja
« Vastaus #10 : 02.12.2009 - 11:49 »
Hyvä kirjoitus Turun kuuntelijoiden vierailusta laivaston radiokerholla luettavissa tuoreimmasta Radiomaailma-lehdestä kautta maan. :)